Isnin, 20 Disember 2010

Setelah Hati Terluka




Mestikah air mata ini
Membasahi di pipiku
Perlukah ku meratap hiba
Setelah hati terluka

Ku sedar siapa diri ini
Hanya mampu memberi cinta
Namun ku tak mampu menatap bahagia
Tiada guna aku ratapi

Kasih dan sayang takkan kembali
Mungkin ini sudah suratan yang azali
Bukan aku mengemis simpati sesiapa
Buat penawar duka yang amat lara

Kerna aku sedari
Diri umpama kaca
Tak bercahaya
Pudar warnanya




TUHAN...
aku memohon pada mu
aku meminta pada mu
ketemukan aku dengan seseorang yg sudi
menjadi pendengar buat aku dengan rasa
jujur dan iklas....
yang sudi menjadi kawan....
yg sudi memberi dan menerima
kasih dan sayang tanpa syarat
yang menerima kelebihan aku
yang menerima kekurangan aku
dengan kata lain yg menerima aku seADAnya...


Aku merasa amat kesal...
Kau yang memulakan kau yang mengakhiri...
Kau yang memberi harapan...
Kau jualah yang menghancurkan....
Kata mu pertemuan adalah TAKDIR
Kata mu perpisahan adalah KUDRAT
kau yang buat aku bahagia
kau jualah yang buat aku sengsara.....

Tiada ulasan:

Persahabatan Yg Sejati Akan Membawa Kpd Kerinduan Yg Abadi, Org Yg Rugi Ialah Org yG Tidak Memperolehi Sahabat & Yg Paling Rugi Ialah Dtinggalkan Sahabat. Sesungguhnya Persahabatan Itu Lebih Unggul Drpd Percintaan, Tanpa Persahabatan Percintaan Akan Berakhir, Tetapi Tanpa Percintaan Sahabat Blh Kekal.


Oleh Itu Hargailah Persahabatan Yg Terjalin, Kerana Sahabat Mewakili Sesuatu Kekuatan. Sahabat Yg Paling Baik Adalah "DIRI" Kita Sendiri Yg Tahu Menilai Setiap Apa Yg Kita Lakukan. Hadiah Yg Paling Berharga Dlm Erti Kata Sahabat Yg Sebenar.


Bergaullah Dngn Manusia Sebaiknya Sehingga Kalau Kamu Mati Mereka Tanggisi Dan Kalau Hidup Mereka Selalu Merindu.......


Yg Indah Itu Pertemuan..... Yg Manis Itu Kemesraan..... Yg Pahit Itu Perpisahan.... Yg Tinggal Hanya Kenangan.....