Isnin, 20 Disember 2010

Harapan Yang Tertinggal

Hidup ini penuh dengan seribu dugaan dan cabaran
selagi ada hari kita melangkah membatasi masa
selagi itulah pancaroba di depan mata

Hari ini bagaikan semalam
jatuh lagi aku dalam perjalanan kehidupan
betapa berat menanggung hati yang terluka
betapa seksa memujuk hati yang sengsara

salahkah aku untuk bertanya
salahkah aku untuk mencari jawapannya
apalah dosa hingga datangnya bertimpa timpa

malam ini datang lagi
mengajar aku untuk bersabar dengan takdir Ilahi
senyum aku di sanubari
benar mungkin aku diuji
pasrah, redha, tabah, selagi daya di jiwa ini

Alam
dengarlah suaraku
saksikanlah pilunya batinku
yang merintih yang menangis
mencari cita-cita yang hilang entah ke mana

Esok mentari akan menjelma lagi
dan aku masih menggalas sebuah harapan
yang entah bila kan jadi satu kenyataan


"Dan apa jua yang menimpa kamu dari sesuatu kesusahan,
maka ia adalah disebabkan apa yang kamu lakukan,
dan dalam pada itu Allah memaafkan sebahagian dosa-dosa yang
kamu lakukan"(ASY-SYUURAA)

Tiada ulasan:

Persahabatan Yg Sejati Akan Membawa Kpd Kerinduan Yg Abadi, Org Yg Rugi Ialah Org yG Tidak Memperolehi Sahabat & Yg Paling Rugi Ialah Dtinggalkan Sahabat. Sesungguhnya Persahabatan Itu Lebih Unggul Drpd Percintaan, Tanpa Persahabatan Percintaan Akan Berakhir, Tetapi Tanpa Percintaan Sahabat Blh Kekal.


Oleh Itu Hargailah Persahabatan Yg Terjalin, Kerana Sahabat Mewakili Sesuatu Kekuatan. Sahabat Yg Paling Baik Adalah "DIRI" Kita Sendiri Yg Tahu Menilai Setiap Apa Yg Kita Lakukan. Hadiah Yg Paling Berharga Dlm Erti Kata Sahabat Yg Sebenar.


Bergaullah Dngn Manusia Sebaiknya Sehingga Kalau Kamu Mati Mereka Tanggisi Dan Kalau Hidup Mereka Selalu Merindu.......


Yg Indah Itu Pertemuan..... Yg Manis Itu Kemesraan..... Yg Pahit Itu Perpisahan.... Yg Tinggal Hanya Kenangan.....