Selasa, 15 Januari 2013

Hidup adalah untuk DIUJI !!

Assalamu’alaikum rakan-rakan semua....Semoga hari-hari anda berawal dengan senyum dan kegembiraan.Hidup adalah untuk diuji. Ujian itu tidak akan ada hentinya. Selagi kita diuji, selagi itulah kita masih hidup. Jadi bersyukurlah… Ujian itulah jalan untuk kita mengenal Allah. Allah ‘memperkenalkan’ Dirinya di sebalik semua ujianNya. Pada ujian sakit, Allah kenalkan Dirinya yang Maha Penyembuh. Pada ujian miskin, Allah perkenalkan diriNya yang Maha Kaya. Pada ujian fitnah, Allah sedang memperkenalkan diriNya yang Maha Penyabar…Tidak ada hari tanpa diuji, kerana atas hukum itulah kita hidup dan mati. Ujian, membuktikan bahawa di sebalik kuasa diri yang sering kita fokuskan ini, ada kuasa Allah yang Maha Berkuasa di atas segala kuasa. Ke situlah perjalanan hati ini sewajarnya dipacu. Sentiasa bersangka baik bukan hanya bermakna yang baik-baik akan berlaku dalam hidup ini, tetapi hati kita diberi kekuatan untuk menghadapi ‘sesuatu yang tidak baik’ dengan hati yang baik.Dalam hidup, peganglah prinsip ini untuk bahagia. Prinsip yang dipegang oleh Nabi Muhammad SAW dalam apa jua ujian yang melanda… “aku hamba Allah, Dia tidak akan mengecewakanku!” Ya, hakikatnya Allah sedang mengingatkan saya ketika mengingatkan orang lain. Tabahkah hati menempuh kehidupan yang tidak akan pernah mudah ini !!!
Hadapilah nikmat dengan penuh kesyukuran dan terimalah musibah dengan penuh kesabaran.Belajar tersunyum di saat kekecewaan hadir dalam hidup meskipun ianya pahit dan susah untuk kita laluinya kerana Allah sentiasa bersama kita.Emosi tidak dapat menyelesaikan masalah.Yang mengasyikkan di dunia ini bukanlah dimana kita berada melainkan kemana kita " MENUJU " . Belajar dari KESALAHAN membuatkan kita DEWASA dan belajar dari PENGALAMAN orang lain membuatkan kita BIJAKSANA.
Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan.Teruskanlah perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup ini.~ PELAJARI SESUATU DARI HIDUP KITA,SESUATU YANG MAMPU MENGUBAH HIDUP KITA KE ARAH YANG LEBIH BAIK ~ ^O^

Tiada ulasan:

Persahabatan Yg Sejati Akan Membawa Kpd Kerinduan Yg Abadi, Org Yg Rugi Ialah Org yG Tidak Memperolehi Sahabat & Yg Paling Rugi Ialah Dtinggalkan Sahabat. Sesungguhnya Persahabatan Itu Lebih Unggul Drpd Percintaan, Tanpa Persahabatan Percintaan Akan Berakhir, Tetapi Tanpa Percintaan Sahabat Blh Kekal.


Oleh Itu Hargailah Persahabatan Yg Terjalin, Kerana Sahabat Mewakili Sesuatu Kekuatan. Sahabat Yg Paling Baik Adalah "DIRI" Kita Sendiri Yg Tahu Menilai Setiap Apa Yg Kita Lakukan. Hadiah Yg Paling Berharga Dlm Erti Kata Sahabat Yg Sebenar.


Bergaullah Dngn Manusia Sebaiknya Sehingga Kalau Kamu Mati Mereka Tanggisi Dan Kalau Hidup Mereka Selalu Merindu.......


Yg Indah Itu Pertemuan..... Yg Manis Itu Kemesraan..... Yg Pahit Itu Perpisahan.... Yg Tinggal Hanya Kenangan.....