Rabu, 9 Januari 2013

Sehangat Asmara

Sehangat Asmara ialah novel karya Aisya Sofea bakal diadaptasi dalam bentuk drama, pelakon heroinnya Rita Rudaini bersama pelakon Adi Putra dan Fahrin Ahmad. Pastinya ramai peminat novel sudah membaca kisah Sehangat Asmara ni, kisah cinta tanpa restu keluarga antara Kamilia Najwa dan Zainal Arief. Drama Sehangat Asmara ni akan tayang di Astro Mustika HD 134.Nampaknya drama Sehangat Asmara menggantikan Adam dan Hawa !!
Sinopsis Kamilia Najwa & Zainal Arief.Pandang pertama mereka memutikkan cinta dan berakhir dengan perkahwinan di London tanpa restu keluarga. Namun, badai asmara mereka sentiasa membakar di sebuah bilik kecil di Oxford dengan janji sehidup semati. Kebahagiaan mereka tiba-tiba terhenti! Zainal terpaksa pulang ke tanah air dengan janji akan kembali lagi. Sejak itu hingga menginjak sembilan tahun lamanya, Zainal tidak pernah pulang sedangkan Kamilia terus menanti dengan air mata dan sengsara. Tanpa diduga, Zainal muncul kembali. Datangnya untuk menuntut Misya, anak comel yang selama ini ‘disembunyikan’ oleh Kamilia. Dendam kesumat Kamilia terhadap Zainal tidak pernah padam. Anehnya, ‘dendam rindunya’ terhadap lelaki itu lebih kuat dan mengusik perasaannya. Benarkah dia membenci lelaki itu? Dan hipokritkah Zainal bila menyatakan hanya Kamilia seorang di hatinya....
Novel ini mengisahkan tentang pengorbanan seorang lelaki untuk menyelamatkan keluarganya sehingga sanggup mengorbankan cintanya pada isterinya .. walau cinta mereka utuh namun tidak mampu melawan kehendak takdir ... seorang ayah yang sanggup melihat darah dagingnya sendiri menderita demi martabat keluarga .." Bibir tidak perlu berkata bila hati sudah mula bersuara " * Suka watak Zainal Arief ... sentiasa tenang dalam menangani kerenah Kamilia ... Kamilia pulak digambarkan sebagai wanita yang beremosi .. mungkin disebabkan dia pernah mengharungi kepayahan hidup ditinggalkan lelaki itu keseorangan .. itu yang membuatkan dirinya menaruh prasangka terhadap Zainal ... apa pun novel ni memang terbaekkk ... bestttt sesangat ..

Tiada ulasan:

Persahabatan Yg Sejati Akan Membawa Kpd Kerinduan Yg Abadi, Org Yg Rugi Ialah Org yG Tidak Memperolehi Sahabat & Yg Paling Rugi Ialah Dtinggalkan Sahabat. Sesungguhnya Persahabatan Itu Lebih Unggul Drpd Percintaan, Tanpa Persahabatan Percintaan Akan Berakhir, Tetapi Tanpa Percintaan Sahabat Blh Kekal.


Oleh Itu Hargailah Persahabatan Yg Terjalin, Kerana Sahabat Mewakili Sesuatu Kekuatan. Sahabat Yg Paling Baik Adalah "DIRI" Kita Sendiri Yg Tahu Menilai Setiap Apa Yg Kita Lakukan. Hadiah Yg Paling Berharga Dlm Erti Kata Sahabat Yg Sebenar.


Bergaullah Dngn Manusia Sebaiknya Sehingga Kalau Kamu Mati Mereka Tanggisi Dan Kalau Hidup Mereka Selalu Merindu.......


Yg Indah Itu Pertemuan..... Yg Manis Itu Kemesraan..... Yg Pahit Itu Perpisahan.... Yg Tinggal Hanya Kenangan.....