Isnin, 22 November 2010

Satu Cinta




Tidak ada manusia yang sempurna dan bersih dari kesilapan. Namun berusaha menuju kesempurnaan adalah satu usaha yang harus diteruskan selagi hayat di kandung badan. Perbaikilah diri dengan menambahkan ilmu dan amalan. Kutiplah pesanan di sepanjang perjalanan hidup kerana setiap kali kita melalui lorong masa yang sehala, pasti ada rahsia ajaran yang mampu di jadikan panduan. Semoga dengan itu akan bertambahlah kematangan. Sesungguhnya kita semua adalah hambaNya yang punya kelemahan dan kekurangan....

"Ya Allah... Sesungguhnya kehidupan di dunia ini ibarat kerdipan mata, terlalu singkat jika dibandingkan dengan akhirat yang kekal. Mohon padaMu Tuhan, jangan Kau lekakan aku dengan keindahan dunia yang sementara ini.

Ya Allah Ya Rahman... Letakkanlah dunia di tanganku, jangan Kau letakkan ia di hatiku. Sesungguhnya aku hambaMu yang lemah..."

Tiada ulasan:

Persahabatan Yg Sejati Akan Membawa Kpd Kerinduan Yg Abadi, Org Yg Rugi Ialah Org yG Tidak Memperolehi Sahabat & Yg Paling Rugi Ialah Dtinggalkan Sahabat. Sesungguhnya Persahabatan Itu Lebih Unggul Drpd Percintaan, Tanpa Persahabatan Percintaan Akan Berakhir, Tetapi Tanpa Percintaan Sahabat Blh Kekal.


Oleh Itu Hargailah Persahabatan Yg Terjalin, Kerana Sahabat Mewakili Sesuatu Kekuatan. Sahabat Yg Paling Baik Adalah "DIRI" Kita Sendiri Yg Tahu Menilai Setiap Apa Yg Kita Lakukan. Hadiah Yg Paling Berharga Dlm Erti Kata Sahabat Yg Sebenar.


Bergaullah Dngn Manusia Sebaiknya Sehingga Kalau Kamu Mati Mereka Tanggisi Dan Kalau Hidup Mereka Selalu Merindu.......


Yg Indah Itu Pertemuan..... Yg Manis Itu Kemesraan..... Yg Pahit Itu Perpisahan.... Yg Tinggal Hanya Kenangan.....